2017.03.07. 07:32
A 165-ös, 185–ös méretek után újra a 175-ös méret került terítékre. Az ADAC indoklása szerint azért, mert ez a méret sok új és régi kisautó gyári gumimérete (például: Ford Fiesta, Renault Clio, Volkswagen Up, Toyota Yaris, Fiat 500, Citroen C2, stb.). 175/65R14 T méretben összesen 14 mintázatot teszteltek, ebből csak 4 abroncs kapott "jó" minősítést. Sajnos ezúttal is lett két elégtelen besorolású abroncs is.

"Jó" besorolású 175/65R14 T abroncsok:
Az elmúlt évekhez hasonlóan a Continental WinterContact TS850 lett ismét a győztes. A Continental abroncsa amellett, hogy nedves úton kiválóan teljesít, még kopás szempontjából is kitűnik a tesztelt abroncsok közül. A második helyen lévő Dunlop SP Winter Response 2 sok egyéb jó tulajdonságon felül fogyasztás tekintetében mutatott kiemelkedően jó eredményt. A harmadik helyen befutó - Michelin Alpin A4 - kopás szempontjából mutatta az egyik legjobb eredményt, de azzal, hogy nagyon hangos sajnos lecsúszott az első két helyről. A negyedik a Firestone Winterhawk 3 mintázat lett, alapvetően minden szempont szerint jól teljesített, de semmire sem kapott kimagasló értékelést.
"Megfelelő" besorolású 175/65R14 T gumik:
Nyolc abroncs kapott "megfelelő" értékeslést. Ezek közül egyrészről a Pirelli Snowcontrol Serie 3 (Winter 190) mintázatot emelnénk ki, bár száraz úton csak elégséges osztályzatot ért el, de nedves úton még a Michelin Alpin A4-nél is jobb eredményt ért el. Így kiválóan alkalmas csúszós, jeges, latyakos használatra. Másrészről a Toyo Snowprox S943 érdemel említést, száraz úton az egyik legjobb értékelést (1,9 at ért el; 5,5 a max, minél kisebb, annál jobb) érte el, emellett fogyasztás tekintetében is a legjobb háromban van.
A Fulda Kristall Montero 3, a Vredestein Snowtrac 3 és a Sava Eskimo S3+ majdnem azonos eredményt ért el.
Az Esa + Tecar Super Grip 7+ Magyarországon nem elterjedt abroncs, de nem sokkal maradt le a "jó" besorolásról, csupán a nedves úton nyújtott teljesítménye volt 2 tizeddel rosszabb, mint a Firestone Winterhawk 3-é.
A GT Radial Champiro Winterpro és a Hankook Winter i*cept RS (itthon W442 néven ismertebb) szintén megfelelő minősítést kapott. Mindössze annyival maradtak le a jó minősítéstől, hogy havas, jeges úton kicsit rosszabb a teljesítményük, mint az első négynek.
"Elégtelen" besorolású 175/65R14 T abroncsok:
Sajnos két abroncs most is ebbe a kategóriába esett bele. A Cooper WM-SA2 (más néven Weather-Master) és a Star Performer SPTS (Winter AS) abroncs is nagyon rosszul szerepelt nedves úton, mindkettő 4,9 értéket kapott az ADAC-tól (5,5 a maximum, és minél kisebb ez a szám annál jobb).
A 195/65R15 méret az egyik legnépszerűbb méret kompakt és középosztályú autók körében (például: Audi A3, Citroen C4, Ford Focus, Hyundai i30, KIA Ceed, Mazda 5, Mercedes C osztály, Opel Zafira, Opel Astra, Skoda Octavia, Toyota Corolla, Volkswagen Golf és még sok más autó mérete).

„Jó” besorolású 195/65R15 T téligumik
4 jó minősítésű abroncs született, de ezek közül is kiemelkedik kettő: a Continental WinterContact TS850 és a Bridgestone Blizzak-LM 001. A Continental havas úton, fogyasztásban és kopásállóságban mutatott kimagaslóan jó eredményt, mondhatni hajszállal maradt le a „kiváló” minősítésről, amit az ADAC évek óta osztott ki. A Bridgestone Blizzak-LM 001 nedves, havas, csúszós úton majdnem hasonlóan teljesített, mindössze fogyasztásban és kopásállóságban maradt le a WinterContact mögött.
A Dunlop SP Winter Sport 4D szintén jó összeredményt produkált, fogyasztásban a Continental WinterContact-tal vetekszik.
A Continental csoporthoz tartozó Semperit is bekerült a legjobbak közé. A Semperit Speed-Grip 2 egyik mutató tekintetében sem produkált kiugró értéket, de összességében mindben területen kiválóan teljesített.
„Megfelelő” besorolású 195/65R15 T téligumik
Idén 7 abroncs kapott „megfelelő” besorolást az ADAC szakembereitől, tehát ebben a méretben is van miből választani.
Kezdjük a Michelin Alpin 5 mintázattal, általában a legjobbak között szokott lenni. Ha mélyen a számok mögé nézünk, most sincsen ez máshogyan: minden tekintetben nagyon jól teljesített, csupán hajszállal csúszott le a „jó” besorolásról. Száraz úton minimálissal rosszabbul teljesített.
A Kumho WinterCraft WP51 mintázatot is ki kell emelnünk: fogyasztásban, száraz és jeges úton is nagyon jól teljesített. Úgy látszik, hogy nemcsak autógyártás terén fejlődtek sokat a koreaiak, de abroncsok tekintetében is már a legjobbak közé tartoznak.
A magyarországi gyárral is rendelkező Hankook, is egyre jobb abroncsokkal jelenik meg a piacon, a Hankook Winter i*cept RS(itthon főként W442-ként emlegetett) abroncs fogyasztásban, jégen és kopásban is jól teljesített.
Pirelli Snowcontrol Serie 3 (Winter 190) hűen a márkához kiválóan teljesített havas, jeges környezetben és fogyasztásban is említésre méltó eredményt ért el.
Szintén „megfelelő” minősítést kapott az Uniroyal MS plus 77, a Yokohama W.drive V905 és a Kleber Krisalp HP2 is.
„Elégtelen” besorolású 195/65R15 T téligumik
Két abroncs ért el ilyen minősítést. Az itthon is népszerű Infinity Winter Hero INF-049 egy nagyon olcsó abroncs, de amennyiben lehetséges mi is lebeszéljük a vásárlóinkat róla. Sajnos a teszt is azt mutatja, hogy nedves úton nagyon nehezen lehet irányítani az autót, ha ez a mintázat van felszerelve.
Az Achilles Winter 101 gumi mintázat itthon kevésbé ismert, nedves úton szintén nagyon rossz eredményeket produkált. Az ADAC a létező legrosszabb összesített minősítést adta neki.
Az ADAC idén négyévszakos abroncsok tesztelésébe is belevágott. A négy tesztelt abroncs közül kettő elégséges és kettő elégtelen minősítést kapott.

Összességében azt lehet mondani, hogy ezek az "öszvérek" sem télen, sem nyáron nem nyújtanak jó teljesítményt. Száraz úton kifejezetten rosszul szerepeltek, de nedves és havas úton sem spílerek. Ha tehát egyformán sokat használjuk télen és nyáron is a gépjárművünket, akkor mindenképpen érdemes beruházni, és téli és nyári szettet is beszerezni.