2016.03.17. 20:58
Az ADAC 2013-ban is két méretben vizsgáztatta a gumiabroncsokat, kompakt 185/60R15 verzióban és a felső-középkategória slágerméretében, ami a 225/45R17.
17 féle 185/60R15-ös gumiabroncsot teszteltek, ezekkel szerelhető például a Toyota Yaris, a Skoda Fabia, a VW Polo, a Peugeot 208, de ez a mérete a Fiat Punto-nak, Renault Clio-knak, Opel Corsa-knak, Mini-knek vagy éppen az Opel Meriva-nak is.
"Nagyon jó" értékelés idén sem született, az elmúlt években ezt már megszokhattuk. Most 7 modell érdemelte ki a "jó" minősítést, am a régi skálán a "különösen ajánlott"-nak felelt meg. A pontozást különböző út- és időjárási viszonyra (száraz út, nedves út, havas és jeges felület), zajkibocsátásra, üzemanyag-takarékosságra és kopásra (vagyis várható futásteljesítményre utaló tulajdonságra) osztották ki, eltérően súlyozva ezeket.
A legtöbb feltételnél a Continental ContiWinterContact TS850 típus szerepelt kiválóan, ami így összesítésben az első helyen végzett. Száraz úton ugyan megelőzték, de vizes úton, hóban és jeges úton egyaránt kiváló minősítést kapott. Kimagaslóan kedvező az üzemanyagra vetített gazdaságossága és a kopásszintje, vagyis nem csak remek gumiabroncs, de várhatóan kedvezően befolyásolja a fogyasztást és magas futást ígér.
A második helyet a Dunlop WinterResponse2 foglalta el, köszönhetően a kiváló teljesítménynek vizes, havas és jeges úton, valamint az üzemanyag-takarékos keveréknek.
Igazi meglepetés a harmadik helyen végző Firestone Winterhawk3-as modellje. A Bridgestone (ebben a méretben nem tesztelték) másodmárkája hóban nem tudja a körülötte végzők eredményét felmutatni, és a gazdaságosság terén is inkább a középmezőnybe illene, de a száraz és nedves úton mutatott teljesítménynek hála, igen előkelő helyre sorolták.
Michelin. Alpin A4-es mintázata kopásteljesítményben messze kimagaslik az egész mezőnyből, a negyedik helyre az átlagos zajkibocsátás és a száraz, nedves úton mért tapadás miatt került.
Ötödik helyen a Nokian WR D3 végzett, köszönhetően kimagasló viselkedésének száraz úton, ebben a kritériumban az egész mezőny legjobbjának bizonyult.
A Goodyear UG8 követi, kiegyensúlyozott menettulajdonságokkal, majd aSemperit Speed-Grip 2 következik, zárva a zöld sávban végző, "Jó", vagyis "Különösen ajánlott" minősítést kiérdemlő abroncsok sorát.
"Megfelelő" minősítést kapott és így a középmezőnyt képviseli a Vredestein Snowtrac 3 mintázata, valamint Pirelli SnowControl 3-as szériája is, a nedves úton mutatott teljesítményük miatt.
A Barum Polaris3 és a GT Radial Champiro WinterPro folytatja a sort, majd a Hankook Winteri*cept RS W442. A pontokat tekintve azért kaptak csak "Megfelelő" címet, mert teljesítményük száraz, nedves és havas úton egyaránt elmaradt az élmezőnyhöz képest.
A Falken HS449 vizes úton volt gyengébb és a kopása sem volt meggyőző. A Kleber Krisalp HP2 elsősorban a nedves úton nyújtott gyengébb teljesítménye miatt kapta meg a "Megfelelő" kategória utolsó helyét.
Egy abroncs lett "elégséges" a teszten, a Nexen Eurowin600. Igaz, hogy jól szerepelt száraz úton, de minden egyéb tesztelés során jelentős hiányosságokat mutatott.
Alsó sávban végzett és így "Elégtelen" minősítést kapott az egyébként Michelin által gyártott Kormoran Snowpro B2, amely típus ugyan havon kimagaslóan teljesített, de elég lehangoló pontokat kapott száraz és vizes úton, magas zajkibocsátás mellett.
Sereghajtó a Marangoni 4 WinterE+, katasztrofális teljesítményével nedves úton, valamint a legrosszabb ponttal üzemanyag-takarékosság terén.
A Continental TS850 verhetetlen. A Német cég 2 további márkája is szerepel a tesztben a Semperit Speed-Grip 2 valamint a Barum Polaris3. A Semperit és a Barum márka, régről ismert az autósok körében. Mindkét abroncs jól szerepel, és ami még fontos, hogy ár érték arányban mi a legjobb választás! Ha e szerint rendezzük a táblázatunkat akkor a Japán gyártású Falken és a Continental konszern Barum abroncsa mutatkozik a legkedvezőbb ajánlatnak. Ha, csak a csúcs kategóriát nézzük ár alapján akkor a Firestone, Semperit, Nokian, Continental a rangsor.
185/60 R15
Az ADAC 2013-ban 15 típust vizsgáztatott a 225/45R17 méretben, ami gyári elsőszerelésben szerepel például a következő autótípusoknál: Skoda Superb, Ford Mondeo, VW Passat, BMW 3, C-klasse, Audi A4, vagy az erősebb motorral felszerelt Octavia, Golf, C4, Kia Ceed, Ford Focus vagy Renault Megane.
A "versenyzők" közül 4 érdemelt ki "Jó" minősítést, 9 modell bizonyult "Megfelelő"-nek, 2 pedig "Elégtelen" besorolást kapott.
A nyertes ebben a méretben is a Continental ContiWinterContact TS850. Általánosságban elmondható, hogy kiegyensúlyozottan remek teljesítményt nyújtott, kimagasló a havas úton volt.
Ezüstérmes a Bridgestone Blizzak LM32S. Ez a típus meggyőző volt száraz és nedves úton, de a többi elvárásnak is remekül megfelelt.
A Michelin Alpin A4-es mintázata lett a harmadik, a legjobb kopásállósággal. Száraz és jeges úton a legjobb pontokat kapta, vizes úton és zajkibocsátásban kapott gyengébb értékeket.
A "Jó" minősítésű abroncsok előkelő táborába az Uniroyal MS plus 77 tudott még beférni. A különböző útviszonyoknál kiegyensúlyozottan jó teljesítményt nyújtott, az előtte végzőkhöz képest a kopás terén maradt el.
"Megfelelő" minősítést kapott a Goodyear UG8 és a Nokian WR D3, mindketten a nedves úton kapott pontszámok miatt.
A Dunlop SP Wintersport 4D a jeges úton végzett tesztelés során mutatott gyengeségeket, emiatt, és a magasabb zajszint okán kerülhetett csupán a hetedik helyre.
A Fulda Kristall ControlHP-nél a száraz és nedves úton egyaránt tapasztaltak hiányosságokat, de köszönhetően a kedvező üzemanyag-takarékos keveréknek, a rangsor közepén végzett.
A Semperit Speed-Grip 2, az Esa- Tecar SuperGrip 7+HP viselkedése rosszabb volt a nedves úton, mindkét modell emiatt került a 9-10-dik helyre.
A Pirelli Winter Sottozero 3 meglehetősen gyengén szerepelt a legtöbb kritériumnál, csak az alacsony kopásállósága miatt kaphatott "Megfelelő" minősítést.
A Hankook Winter i*ceptRS W442 meglepően rossz pontszámot kapott a nedves úton mutatott teljesítménye miatt. A Toyo Snowprox S953 a havas és jeges útviszonyoknál tapasztalt viselkedés mellett a gyenge kopása miatt került a "Megfelelő"-re minősített abroncsok utolsó helyére.
Két, nálunk viszonylag ismeretlen márka bukott el a teszten, az Interstate WinterIWT-2 és a Sailun Ice Blazer WSL-2 csak a nevében való télre vagy éppen jégre, hiszen ez a két gumiabroncs szinte minden vizsgált kritérium alapján komoly hiányosságokat mutatott.
225/45 R17
Forrás: http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2013_winterreifen_test_185_60_R15.aspx?Comp